Твої права (права пацієнта)

Чого можна очікувати від лікаря та від медичного закладу:
    • одне обстеження та медична процедура не може відбуватися без Твоєї згоди, після отримання відповідної інформації про Твоє здоров’я, а також про очікувані результати лікування та побічні ефекти;
    • попроси докладно пояснити, як вживати призначені ліки. Запитай, які вони можуть мати неочікувані наслідки;
    • маєш право ознайомитися з результатами Твоїх обстежень. Якщо обстеження чи аналізи платні, вони є Твоєю власністю, зберігай їх до наступного візиту або для іншого лікаря;
    • пам’ятай, всі результати обстежень мають бути доступніші для пацієнта;
    • якщо чогось не розумієш, попроси пояснити. Задавай прості запитання, лікарі часто користуються термінологією, не зрозумілою для пацієнта;
    • маєш право обрати лікаря, звернутися за допомогоюдо лікаря-жінки, чи чоловіка;
    • вимагай повної інформації про найновіші, апробовані медичні методи контролю над народжуваністю і контрацептивні засоби перед тим, як прийняти остаточне рішення стосовно вибору протизаплідних засобів;
    • вимагай визначення точного діагнозу, якщо в ньому не впевнена, вимагай додаткових лабораторних досліджень;
    • якщо маєш сумніви щодо діагнозу або методу лікування, проконсультуйся з іншим лікарем;
    • маєш право на приватність і довіру.

    Якщо Ти сама не будеш пам’ятати про свої права,то тим легше їх порушити іншим. Оберігаючи Свої права можеш вплинути на якість послуг лікаря,зробити так, аби те, що трапилося з Тобою, не повторилося з Твоєю дочкою, подругою, знайомою.

    Якщо лікар не задовольняє Твоїх очікувань, поводитьсяз Тобою образливо, порушує таємницю інформації, яка стосується Твого здоров’я, або зробив очевидну помилку, маєш право подати писемну або усну скаргу до наступних органів:

    • керівництва поліклініки (разом з вимогою повернення коштів, якщо це була приватна поліклініка, оскільки не має гарантії повернення грошей) або до закладу медичної опіки;
    • відділу скарг Міністерства охорони здоров’я;
    • в службу захисту прав споживачів;
    • районну прокуратуру.

    Подати таку скаргу Тобі дає право, виписане в Кодексі лікарської етики, а також відповідні законодавчі акти.

    X